Najlepszy olej z największego orzecha!

dnia

Kokos – źródło dobrego tłuszczu.

Trudno wyobrazić sobie współczesną dietę Paleo bez oleju kokosowego. Na pewno o nim słyszeliście lub go jedliście, ale czy znacie wszystkie jego zastosowania?  Jest to przede wszystkim idealny tłuszcz do smażenia i pieczenia – podgrzany do wysokich temperatur nie wydziela szkodliwych substancji i zawiera tylko nasycone kwasy tłuszczowe. Jego spożycie poprawia samopoczucie, zdrowie, a nawet pomaga schudnąć! Jeśli to zbyt mało argumentów, to dodamy jeszcze, że pałaszowanie oleju kokosowego zmniejsza ryzyko chorób serca, reguluje poziom cukru we krwi i pozytywnie wpływa na cholesterol.

Wszystko pięknie, ale jak jeść go więcej? 

Okazuje się, że włączenie dodatkowej ilości tłuszczu do diety nie zawsze jest proste. Jak przemycić olej kokosowy do naszego menu?  Po pierwsze – zamieniamy na niego nasz dotychczasowy olej do smażenia – to pierwszy, najprostszy i najważniejszy krok. Z oleju kokosowego można przyrządzić paleo czekoladki, które momentalnie naładują Was energią do działania. Jeśli lubicie kawę, to do niej również możecie dodać łyżkę oleju (i nie tylko, pisaliśmy o tym na naszym Facebooku).

Wiele osób je olej samodzielnie – podjadają łyżeczkę gdy czują spadek sił, pogorszenie samopoczucia czy przed posiłkiem by zmniejszyć apetyt. Jeśli jedzenie oleju łyżką wydaje się Wam dziwne przypominamy Wam tran. Gwarantujemy, że olej kokosowy jest od niego dużo smaczniejszy!

Tylko do jedzenia? 

Olej kokosowy świetnie sprawdza się poza kuchnią. Można wcierać go w ciało, ręce, twarz – świetnie sprawdza się jako balsam. Pomoże na spierzchnięte usta czy suchą skórę pod oczami, oraz doskonale usunie makijaż. Dzięki właściwościom antygrzybicznym i antybakteryjnym pomaga również na wysypki – zalecamy jednak skonsultować się w takim wypadku z lekarzem. Jeśli zależy nam na wybieleniu zębów – można spróbować płukać je właśnie olejem kokosowym.  Nie zachwalalibyśmy tego tłuszczu tak bardzo, gdyby to był koniec jego zastosowań. Możecie nim z powodzeniem pielęgnować drewno, skórę czy czyścić metale. Zastosowań nie ma końca! A najprzyjemniejsze jest to, że po pracy z olejem wszystko ślicznie pachnie!

Który olej wybrać? 

We wszystkich zastosowaniach kuchennych czy kosmetycznych najlepiej bez wątpienia sprawdzi się nierafinowany olej kokosowy z pierwszego tłoczenia. Jest on najzdrowszy, tłoczony na zimno i pięknie pachnie. Ma również delikatny kokosowy posmak, więc jeśli komuś to przeszkadza – może wybrać bezsmakowy i bezzapachowy olej rafinowany.  Trudno uwierzyć, jak wiele dobra kryje się w czymś, co powszechnie jest używane za szkodliwe, czyli w tłuszczu. Poprawnie zbilansowana dieta paleo nie jest chuda – podstawą są właśnie zdrowe oleje. Jeśli na początku wydawało się to dziwne, to po przeczytaniu tego tekstu chyba nikt nie będzie miał wątpliwości, że to nie potrawy smażone są złe, tylko potrawy smażone na nieodpowiednim tłuszczu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *